Umetna inteligenca in VR v šolah: Kaj razkrivajo poglobljene razprave učiteljev iz programa Erasmus+?

Zadnji dan usposabljanja Professional Training Program: The Use of Artificial Intelligence and Virtual Reality in Schools, ki je aprila 2025 potekalo v okviru programa Erasmus+ v Gorici (Italija), smo se posvetili razmisleku o širšem kontekstu uvajanja umetne inteligence in navidezne resničnosti v šolsko okolje. Uporabili smo metodologijo svetovne kavarne (World Café), ki omogoča globoko, a hkrati dinamično razpravo v manjših skupinah. 

Kavarno je gostila mag. Sandra Bera, udeleženci kavarne pa so bili učitelji iz Španije. V središču razprav so bila tri ključna področja: izzivi pri implementaciji AI in VR v izobraževanje, vprašanje vključevanja in enakih možnosti ter prihodnji trendi v izobraževanju.

Udeleženci so pri vprašanju izzivov pri implementaciji izpostavili problem pomanjkanja opreme, nezadostnega usposabljanja učiteljev ter potrebo po strateški podpori s strani vodstva šol. Udeleženci so se strinjali, da je uvajanje AI in VR smiselno le, če ga spremlja dolgoročen načrt, podprt z infrastrukturo in nenehnim izobraževanjem.

Pri razmisleku o vključenosti in raznolikosti so udeleženci opozorili na potrebo po zagotavljanju dostopnosti tehnologij vsem učencem, ne glede na njihov jezik, socialno-ekonomski položaj ali posebne potrebe. Poudarili so, da mora biti digitalna preobrazba šol pravična in vključujoča.

V zadnjem sklopu, namenjenem prihodnjim trendom, so udeleženci izrazili zmerni optimizem. Priporočajo večjo uporabo odprtokodnih rešitev, več povezovanja med šolami in tudi uporabo personaliziranih AI asistentov za učence. Izpostavljena pa je bila tudi potreba po razvoju rešitev, ki ne nadomeščajo učitelja, temveč ga podpirajo.

Metodologija svetovne kavarne se je izkazala za izjemno učinkovito pri spodbujanju refleksije in sodelovalnega učenja. Prispevala je k oblikovanju skupne vizije o tem, kako odgovorno, smiselno in trajnostno vpeljevati nove tehnologije v izobraževanje.