Nalagam...

3. 9. 2015 - Želim biti podjetnik: Kako oblikovati poslovno idejo?

Ko se odločamo za prehod iz zaposlitve v svet podjetništva je naša največja skrb naša varnost. Vedno znova in znova se soočamo z vprašanji, kot so "Ali je postati podjetnik dobra odločitev za mene?" in "Ali bom imel dovolj denarja za preživetje?".

Ravno zaradi tega marsikdo, preden se poda v podjetniške vode želi zagotovilo, da je izbrana poslovna ideja tista ta prava, saj bo v njeno realizacijo potrebno vložiti veliko časa, energije in drugih dragocenih virov.

Vsi bi si želeli, da izberejo »pravo« poslovno priložnost, ki ne prinaša nobenega tveganja, ki jim bo zagotovila 100-odstotno varno poslovanje, vendar žal ta ne obstaja, kajti vsak posel ima tveganja.

Merriam Webster opredeljuje podjetnika kot: "tistega, ki organizira, upravlja in prevzame tveganje za posel ali podjetje".

Tveganje je del vsakega poslovanja od začetka in skozi celotno obdobje poslovanja. To je za podjetnika lahko zelo stresno, ampak to je le del lepote, ki sestavljajo svet podjetništva. Tveganja so tam, da vas spodbudijo k akciji in prikličejo spretnosti in sposobnosti za katere niste niti vedeli, da jih imate. Sproti se boste naučili, da je včasih za vaše uspešno poslovanje potrebna le majhna spodbuda. Spet včasih pa so potrebne velike strukturne spremembe.

Smisel podjetništva je, da se realizira vaša poslovna ideja in ustrezno odzivamo na spremembe v okolju.

Čeprav ne obstaja »čarobna formula« o zagonu "popolnega" posla, vam posredujemo nekaj nasvetov o tem, kako postati podjetnik.

Vse se začne z ugotavljanjem, kaj nas žene, do česa smo strastni.

Kaj lahko delate ure in ure, o čem lahko v nedogled berete, na kaj se lahko osredotočate ves čas?

Z odgovorom na zastavljeno vprašanje lahko dobite odlično idejo, ki jo v nadaljnjih procesih nadgrajujete. V tej fazi je ideja v povojih in ni videti kot poslovna ideja oziroma priložnost (npr.: "Rad preživljam čas v naravi." ali "Rad se v stiku z ljudmi."). Vendar pa vam lahko tovrstno razmišljanje zagotovi »plodna« tla za novo poslovno idejo oziroma priložnost, ki jo na koncu realizirate.

To je seveda, če ste pripravljeni, da vašo idejo natančneje opredelite, testirate in seveda tudi realizirate.

Vsako idejo ki jo imate, ne glede na to koliko je nenavadna, si jo zapišite v dnevnik idej. Ko zapolnite dnevnik z idejami, je naslednji korak njihovo ocenjevanje. Razmislite o načinih kako bi posamezno idejo realizirali v praksi. Pogovorite se z ljudmi o njih. Preglejte na internetu ali kaj takega že obstaja in če obstaja, kakšna je konkurenca. Udeležite se usposabljanj oziroma pojdite na kakšne dogodek, kjer boste pridobili osnovne informacije o tem, kako začeti, kaj vse potrebujete za zagon podjetja, kakšne bodo vaše zadolžitve, vaši stroški za zagon ipd.

V tej fazi je začetek vaše samostojne podjetniške poti odvisen samo še od vaše pripravljenosti, da začnete. Ko boste razmišljali o vaši poslovni ideji,  eksperimentirajte z njimi, dodajajte razne elemente oziroma jih nadgradite, bodite drugačni od konkurence, skušajte gledati na produkte z očmi uporabnikov, saj je uspešnost ideje odvisna ravno od njih. Več časa boste porabili za razmišljanje in nadgrajevanje vaše poslovne ideje, bolj boste prepričani v njen uspeh. To je proces, ki je tako čaroben in praktičen - ustvariti nekaj iz nič. Vendar pa se morate na to pot podati z odločnimi koraki in biti osredotočeni na uspeh.

Vir: www.huffingtonpost.com

2. 9. 2015 - Zakaj je podjetniku "fajn", ker v osnovi razmišlja drugače kot vi, preverite

 

12 razlik v razmišljanju delavca in podjetnika:

1. Mišljenje delavcev: "Denar je vse." Mišljenje podjetnikov: "Čas je vse."

2. Delavci sanjajo svoje načrte. Podjetniki načrtujejo svoje sanje.

Ne glede na to, kako velike so vaše sanje, sanje brez načrtov nimajo pomena. Delavci gradijo gradove v zraku. Sanjajo o prekinitvi vsakodnevne rutine. Sanjajo, da imajo razkošno življenje. Po drugi strani, pa imajo podjetniki zastavljen načrt za oblikovanje svojih sanj. So korak naprej z ustrezno strategijo.

3. Delavci trdo delajo. Podjetniki delajo pametno.

Pri delavcih je tako, če delaš dobro, dobiš več dela. Podjetniki pa razvrstijo svoje delo in jih razvrstijo v kategoriji nujno in ne nujno. Sledijo Paretovem načelu, opravijo 20 odstotkov dela, ki ustvari 80 odstotkov rezultatov.

4. Delavci delajo na konkretnem delovnem mestu. Podjetniki si sami ustvarjajo svoje zadolžitve.

Delavci opravljajo naloge glede na profil njihovih delovnih mest. Ne glede na njihov interes, so prisiljeni delati v tujem okolju. Podjetniki morajo voditi zaposlene in opravljati druge naloge. Uživajo samostojnost in neodvisnost.

5. Delavci so negotovi glede lastne svobode. Podjetniki pa se želijo znebiti vseh svojih negotovosti.

Kdo si ne želi živeti življenje pod lastnimi pogoji? Na eni strani, si delavci želijo širiti svoje roke in živeti življenje brez meja. Na drugi strani pa so odvisni od pogodbe o zaposlitvi. Podjetniki pa živijo življenje na robu. So dobri pri izračunu prave mere tveganja za vsako strategijo.

6. Delavci za napake krivijo druge. Podjetniki pa sami popravijo svoje napake.

Da bi dosegli nekaj velikega v življenju, morate imeti pogum, da sprejmete svoje napake. Delavci imajo navado kriviti druge. Podjetniki pa vedo, da so odgovorni za vse svoje odločitve.

7. Delavci: nezadovoljstvo oz. frustracija je trajna. Podjetniki: nezadovoljstvo oz. frustracija je začasna.

Delavci se zavedajo, da morajo iti skozi isto dolgočasno rutino znova in znova. Podjetniki pa opravljajo različne vloge in se seveda tudi srečujejo z neprijetnimi trenutki, vendar so njihovi problemi začasni, saj nenehno stremijo k uresničevanju želja.

8. Delavci razmišljajo še preden začnejo. Podjetniki začnejo brez razmišljanja.

Delavci omejujejo osebno rast z razmišljanjem, da bi morali določene spretnosti nadgraditi. Namesto, da začnejo s pozitivno naravnanostjo, oni začnejo ocenjevati lastne sposobnosti in dvomiti o njihovih prednostih. Podjetniki pa vedo malo o vsem. Verjamejo v učenje novih stvari na svoji podjetniški poti.

9. Delavci čakajo na pravi trenutek. Podjetniki delo opravijo kadarkoli.

Delavci vedno najdejo različne izgovore za dokončanje nalog in prelagajo svoje cilje. Podjetniki pa lahko svoje delo opravljajo kadarkoli, saj izhajajo iz treh načel: ljubezen, potrpežljivost in predanost. Razumejo kratkotrajno naravo priložnosti. Ko priložnost vidijo, jo zagrabijo in nemudoma spremenijo oziroma prilagodijo načrte.

10. Cilj delavca je napredovanje v službi. Cilj podjetnika pa je napredovanje poslovanja.

Delavci so zaskrbljeni zaradi konkurence s strani sodelavcev. Trdo delajo z namenom, da dobijo boljši položaj in višjo plačo. Podjetniki trdo delajo z namenom, da najdejo nove ideje. Ukvarjajo se z iskanjem različnih načinov za uresničitev svojih poslovnih načrtov.

11. Delavci imajo vikende za počitek. Podjetniki pa za krepitev svojih prepričanj.

Zaposleni nestrpno čakajo na vikende z željo, da se razbremenijo stresa. Nekateri izkoristijo vikend za izlete, druženje in rehabilitacijo, preden se ponovno soočijo z dolgočasnim ponedeljkom. Podjetniki tudi komaj čakajo vikend, vendar ga izkoristijo, da lahko v miru načrtujejo naslednje korake oziroma rešijo morebitne dileme. Mirno okolje jim pomaga pri povečanju njihove produktivnosti.

12. Delavci izgubijo zaupanje vase po neuspehu. Podjetniki se zbudijo po neuspehu.

Danes je neuspeh neizogiben. Če oseba ni pripravljena sprejeti neuspehov, potem ne bo mogla producirati sveže ideje. Delavci izgubijo zaupanje vase po doživetju neuspeha. Neuspeh vidijo kot slepo ulico. Podjetniki pa v vsakem neuspehu vidijo priložnost. Ne izgubijo svojega navdušenja, hitro si opomorejo in rastejo z vsakim doživetim neuspehom.

Torej, ste delavec ali podjetnik?

Vir: www.huffingtonpost.com